Postanite partner: Da li želite da se pridružite našoj mreži strateških partnera?
kako da napravite online shop

Kako da napravite online shop i počnete da zarađujete?

Blog

Kako da napravite online shop i počnete da zarađujete?

Prezentacija na internetu danas je postala neizostavna stavka za bilo koje ozbiljno poslovanje koje želi da svoju delatnost predstavi svojim potencijalnim klijentima. Posedovati online prezentaciju ili online shop u okviru svog poslovanja znači imati zakupljen prostor koji je na raspolaganju 24 sata, svakog dana u nedelji klijentima koji su izrazili interesovanje za kupovinu ili naručivanje odredjene usluge ili proizvoda.

Medjutim, biti konstantno na raspolaganju potencijalnim klijentima na internetu, nije više dovoljno za samu prodaju, obzirom da su posetioci postali zahtevni i jako oprezni pri kupovini. Kroz narednih nekoliko stavki pojasnićemo vam proces kreiranja online prodavnice koja će vam pored dobre funkcionalnosti i brzine, pružiti i mogućnost da ostvarujete zaradu.

1. Budite jasni u postavljanju ciljeva i ideja budućeg online shop-a

Svaki novi projekat, bilo da ga razvijate sami ili unajmite agenciju koja će za vas izraditi online prodavnicu, trebalo bi započeti razmatranjem poslovne ideje i istraživanjem tržišta. Ukoliko angažujete agenciju da postavi vašu internet prodavnicu, imajte na umu da je jako važno da osobe koje će na vašem projektu raditi što detaljnije upoznate sa vašom kompanijom, idejom kojom imate i proizvodom koji ćete prodavati. Poznavanje svih procesa i ulaskom u srž poslovanja kompanije predstavlja ključnu stvar u kreiranju uspešnog projekta koji će zadovoljiti ukuse, kako naručioca tako i budućih posetioca sajta.

Pored predstavljanja ideje, konsultacije sa agencijom imaju za cilj i usaglašavanje potreba klijenta sa tehničkim mogućnostima, kao i dobijanje okvirne slike o obimnosti projekta, pa samim tim i odredjivanja cene projekta u skladu sa vremenom potrebnim za izvršenje projekta, angažovanjem ljudskih resursa i kupovinom neophodnih dodataka za funkcionalnost prezentacije ili profesionalnih fotografija.

2. Sprovedite detaljno istraživanje tržišta na koje ulazite

Istraživanjem konkurencije i tržišta u koje ulazite, kao i istraživanjem ključnih reči koje se koriste pri pretrazi za proizvode koje nudite, možete dobiti veoma vredne informacije koje znatno utiču na postavljanje strukture buduće prezentacije i njenih sastavnih elemenata. Ovo je jedan od najvažnih procesa pri izradi online shop-a, obzirom da direktno utiče kako na sam izgled prezentacije tako i na ostale faze kao na primer kreiranje prodajno marketinških tekstova (copywriting) i SEO optimizacija za internet pretraživače o kojima možete detaljnije pročitati u nastavku teksta.

3. Izaberite stabilan i brz hosting

Hosting server na kome će se nalaziti baza podataka i sav sadržaj nove internet prezentacije od ključne je važnosti za njenu stabilnost i brzinu. Dobre hosting kompanije konstantno ulažu u svoje tehničke kapacitete i u okviru svojih paketa pružaju različite performansi u zavisnosti od potreba klijenta.

Naša preporuka je da pri odabiru hosting provajdera nikad ne štedite svoj novac, obzirom da jeftina usluga često ume kasnije da bude mnogo skuplja. To će se ogledati u nefunkcionalnosti sajta usled neželjenih hakerskih napada ili spore brzine učitavanja koja će odmah u startu odbiti vaše potencijalne klijente, pa ćete samim tim beležiti i gubitke u poslovanju.

Po najnovijim istraživanjima, klijent koji na učitavanje sajta čeka duže od 5 sekundi na bilo kojoj platformi (laptop, tablet, mobilni telefon), obično odlazi sa sajta pre konačnog prikazivanja, pa tako i bez upoznavanja sa vašim proizvodom iako je prethodno imao interesovanja za isti.

4. Posvetite posebnu pažnju odabiru platforme i teme buduće prezentacije

Postoje razne platforme za online prodaju, od koje se neke konstantno unapredjuju a neke su uveliko zastarele u današnjem internet poslovanju. Platformu koju bismo mi svakako istakli jeste WordPress kao open source platformu na čijem razvoju volonterski rade programeri iz celog sveta, pa tako ova platforma iz godine u godinu postaje sve funkcionalnija i bolja.

Trenutno 20% svih sajtova zasnovano je upravo na WordPress platformi, što najbolje govori o njenoj popularnosti. Glavni razlog ove popularnosti leži u veoma jednostavnom rukovodjenju ovom platformom koja je prilagodjena i osobama koje nikad nisu imali nikakav kontakt sa web dizajnom.

Što se tiče dizajna buduće prezentacije, ona se prevashodno odredjuje kupovinom profesionalnih tema (templates). Temu možete odabrati i sami, a zatim angažovati agenciju da je prilagodi vašim potrebama i budućem poslovanju. S tim u vezi, nije loša odluka i proces odabira ostaviti agenciji koja će razvijati vašu novu prezentaciju, s obzirom da će oni na najbolji način proceniti vaše potrebe i u skladu sa tim pronaći temu koja će dizajnom i funkcionalnošću na najbolji način predstaviti vašu kompaniju i usluge koje nudite.

5. Kreirajte tekstove koje prodaju vaš proizvod i koje doprinose vašem kredibilitetu

Copywriting je kreativno stvaranje pisanog sadržaja, tj. tekstova na sajtu, koji moraju biti dovoljno interesantni i korisni za posetioce sajta. Cilj ovakvih tekstova je da se posetioci što duže zadrže na sajtu istraživajući ga i pretražujući proizvode koje ih interesuju, a zatim ga i ubede da je vaš proizvod baš ono što je njima potrebno.

Pored toga, glavni pretraživač Google „voli“ relevantne i posećene sajtove. Ima svoja pravila po kojima ocenjuje sadržaj sajtova i na osnovu toga ih rangira pri pretrazi. Dobro optimizovane stranice sa dosta kvalitetnog sadržaja (blog, FAQ, detaljni opisi usluga/proizvoda, naslovi, fotografije, slogani, itd) dobiće dobru ocenu od Google-a, sajt će biti indeksiran i put ka prvoj poziciji na Google pretrazi je omogućen, a samim tim i veća posećenost vašeg sajta, pa kao krajnji rezultat dobijamo i veću prodaju vaših proizvoda u okviru online shop-a.

6. Koristite optimizovane profesionalne fotografije proizvoda

Profesionalne fotografije jasne rezolucije postale su jedan od najvažnijih elemenata svake internet prezentacije, obzirom da one zauzimaju najveći deo prostora svake strukture pa samim tim bitno utiču i na vizuelni doživljaj posetioca. Pored toga, svakom posetiocu treba pružiti što realniji utisak proizvoda koji prodajete, pa je preporuka da za potrebe online shop-a uvek angažujete profesionalnog fotografa koji će znati da vaš proizvod kroz fotografije predstavi na najbolji mogući način. Posebno imajte u vidu da profesionalne fotografije moraju biti optimizovane pre postavljanja na sajt, obzirom da njihova veličina može značajno uticati na brzinu učitavanja sajta.

7. Optimizujte vaš sajt za internet pretraživače

Nakon postavljanja strukture i sadržaja, potrebno je optimizovati sve stranice za Google kako bi se vaš sajt u što kraćem roku rangirao u pretrazi za ključnu reč i kako bi vas korisnici interneta koji su zainteresovani za kupovinu vašeg proizvoda lakše pronašli. Google konstantno unapredjuje svoj algoritam kako bi pružio što bolji korisnički doživljaj svojim korisnicima, tako da je jako važno optimizovati sajt po poslednjim standardima i pravilima. Trenutno najvažniji faktori za dobru optimizaciju sajta jesu: dobar i jasan sadržaj (copywriting), precizno implementirane ključne reči, brzina učitavanja sajta i prilagodjenost svim uredjajima (responsive design).

8. Napravite Facebook kampanju i počnite da prodajete

Facebook kao najpopularnija društvena mreža koju koristi preko 3 miliona ljudi u našoj zemlji, pruža vam mogućnost da precizno odredite ciljnu grupu kojoj biste mogli da prodate svoj proizvod i da na osnovu toga kreirate kampanju u okviru koje ćete promovisati vašu kompaniju i proizvode iz svog asortimana.

Efikasnim vodjenjem kampanje u mogućnosti ste da komunicirate i stalno budete povezani sa korisnicima i vašim budućim klijentima, najavljujete nove proizvode, ponudite popuste i promocije, kao i da proširite vidljivost vašeg brenda. Na taj način, vaše poslovanje uvek postavljate u centar pažnje budućih potencijalnih klijenata uz ostvarivanje stabilnih prihoda.

Ukoliko vam ideja o pokretanju online shop-a deluje primamljivo, pročitajte koje su zakonske olakšice koje ovaj vid poslovanja ima, a koje su za vas ukratko izdvojili naši advokati. Takođe, ukoliko želite primer online shop-ova koji svojim vlasnicima donose svakodnevne prihode, pogledajte naš portfolio projekata.

Leave your thought here

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *