Gde registrovati sedište firme?
Gde registrovati sedište firme?
Pored odabira pravne forme i naziva poslovanja, odabir lokacije je još jedan bitan element prilikom registracije vašeg poslovanja. Svaki privredni subjekt mora da ima registrovano sedište. Šta zakon kaže o tome?
Šta je to sedište firme?
Sedište obavljanja delatnosti za preduzetnike i privredna društva uređeno je Zakonom o privrednim društvima. Sedište je zapravo mesto iz kojeg upravljate društvom, odnosno ukoliko ste preduzetnik, to je mesto iz kog obavljate delatnost.
Kako se sedište registruje?
Registracija sedišta vrši se u Agenciji za privredne registre. Ukoliko osnivate privredno društvo, sedište buduće firme određuje se osnivačkim aktom. Kod preduzetnika sedište se registruje kroz registracionu prijavu.
Gde sve sedište može da bude registrovano?
Sedište je zakonom definisano kao mesto koje se nalazi na teritoriji Republike Srbije.
Pored toga, kao sedište možete registrovati onaj prostor na koji imate pravo korišćenja. To zapravo znači da je potrebno da nad tim poslovnim prostorom imate pravo svojine, pravo zakupa ili pravo besplatnog korišćenja. Imajte u vidu, da je kao dokaz o nekom od ovih prava potreban i validan dokument, recimo vlasnički list, ugovor o zakupu ili saglasnost o ustupanju.
Ukoliko nemate jedan ovakav prostor, a ne želite da registrujete adresu na kojoj živite kao sedište firme ili preduzetnika, postoji opcija iznajmljivanja virtuelne kancelarije.
Sedište i porez
Mesto sedišta može da utiče na paušalni iznos poreza kod preduzetnika. Visina poreske stope koju preduzetnici plaćaju za istu delatnost može da varira od opštine do opštine. Nećete plaćati isti porez sa sedištem na Novom Beogradu ili u Pančevu, pa je dobro povesti računa i o tome prilikom izbora adrese sedišta i informisati se kod nadležne poreske uprave o tome.
Promena sedišta
Prilikom promene sedišta potrebno je obratiti pažnju na dve stvari. Prva je to da je sedište sastavni deo poslovnog imena. To znači da će prilikom promene sedišta doći i do promene poslovnog imena u tom delu.
Druga stvar na koju morate da obratite pažnju kada menjate sedište je da je o tome potrebno obavestiti i Poresku upravu. Sada se to radi kroz predaju odgovarajuće prijave elektronskim putem.
Virtuelna kancelarija
Kada govorimo o lokaciji i izboru sedišta poslovanja, ne možemo a da ne pomenemo opciju iznajmljivanja virtuelne kancelarije. Brojne prednosti čine ovu opciju idealnom za registraciju sedišta i obavljanje poslovanja. Ukoliko želite veliku uštedu novca i fleksibilnost u radu, profesionalnost i ekskluzivnost, virtuelna kancelarija je pravi izbor. Svoje poslovanje možete da obavljate odakle god želite, a sedište poslovanja da registrujete na nekoj od ekskluzivnih lokacija koje se nalaze u ponudi virtuelne kancelarije. Na ovaj način izbegavate ogromne troškove plaćanja zakupa ili kupovine jednog takvog poslovnog prostora, a dobijate adresu koja sugeriše profesionalnost, ozbiljnost i poverenje. Potpisuje se ugovor o zakupu adrese na određeni vremenski period, te time rešavate i dokaz o sedištu.
Pored toga, u paketu virtuelne kancelarije dobijate i profesionalno osoblje koje prima vašu poštu kao i zasebnu telefonsku liniju. Čak i sama kancelarija nije uvek virtuelna. Na adresi virtuelne kancelarije koju registrujete kao sedište zaista se nalaze ozbiljni poslovni kompleksi sa kancelarijama i salama za sastanke. Po potrebi, uvek možete da iznajmite kancelariju za rad ili salu za prijem poslovnih saradnika i klijenata. Na ovaj način dobijate najbolje od oba sveta. Ne plaćate papreno skup zakup ovih prostorija tokom cele godine već samo kada vam zatrebaju. Sa druge strane, Vaši klijenti i poslovni saradnici biće više nego oduševljeni nivoom profesionalnosti i ozbiljnosti koji dajete svom biznisu.