Koristite marketing
Koristite marketing
Ako smo utvrdili da je web sajt temelj i osnova prisustva Vašeg poslovanja na internetu, onda bi marketing i upotreba društvenih mreža bili kraci kojima dolazite do svoje ciljne grupe. SEO i promocija poslovanja na društvenim mrežama su potpuno različiti vidovi marketing strategije, ali savršeno funkcionišu zajedno. Iz tog razloga, jako je dobro koristiti oba u osvajanju internet sveta. Kako na milijarde ljudi danas koristi društvene mreže, ne možete sebi da dozvolite da budete bez ovog marketinškog sredstva ukoliko želite ozbiljno da vodite kompaniju.
Pored toga marketing i prisustvo na ovim platformama je potpuno besplatno. Imate reklamu koja je “live” 24 sata dnevno, sedam dana nedeljno, 365 dana godišnje. A ne plaćate ništa za nju. Naravno, postoji mogućnost i plaćenog reklamiranja na društvenim mrežama, koje svakako ima svoje prednosti, ali niste primorani na to. Za početak je sasvim dovoljno da otvorite profil za svoj brend tamo gde mislite da se najveći deo Vaše ciljne grupe nalazi i počnete sa marketingom.
Šta je zapravo marketing za društvene mreže i kako izgleda?
Marketing za društvene mreže je kreiranje autentičnog sadržaja, čiji izgled varira u zavisnosti od platforme za koju se radi, a sve u cilju promovisanja Vašeg poslovanja, proizvoda ili usluga. Platforme koje ćete koristiti zavise od toga čime se bavite, odnosno gde se srž Vaše ciljne grupe nalazi. Najzastupljenije su Facebook, koji i dalje ima najviše aktivnih korisnika, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn i Pinterest.
Cilj marketinga na društvenim platformama je u tome da se približite svojoj ciljnoj grupi tamo gde je najviše ima. Dok kod SEO strategija Vaša ciljna grupa dolazi do Vas, ovde Vi dolazite kod njih, odnosno ulazite u njihov svet i nudite im nešto što će im biti zanimljivo. Zbog toga je važno da budete autentični, da kreirate kvalitetan sadržaj i da budete redovni i dosledni u “postovanju”, tj objavljivanju contenta na Vaš profil.
Benefiti koje društvene mreže donose
Pored toga što smo već napomenuli da je marketing koji vodite preko društvenih mreža potpuno besplatan, one nose sa sobom još niz drugih pogodnosti za Vaše poslovanje. Jedna od osnovnih prednosti je podizanje svesti ljudi o Vašem brendu. Kroz kvalitetan sadržaj možete da doprete do velikog broja ljudi i uputite ih u sve što radite i prodajete. Ako ste dovoljno zanimljivi imaćete i veliki broj lajkova, podela Vaših objava, komentara itd.
Kroz gore pomenuto jasno je da se tim putem dolazi i do većeg saobraćaja, kako na društvenim mrežama tako i na Vašem web sajtu. Veći saobraćaj dovodi do većih konverzija, pa će i prodaja Vaših proizvoda da raste, što i jeste ultimativni cilj svakog marketinga. Uz to, kroz društvene mreže imate i vrlo transparentan uvid u poslovanje Vaše konkurencije, pa će Vam biti lakše da ispratite dešavanja na tržištu.
Ono što je posebno značajno je i kreiranje zajednice istomišljenika, odnosno ljudi sa istim interesovanjem. Kroz sadržaj koji postavljate, stvarate jednu mrežu ljudi i povezujete se sa njima na dubljem nivou. Da biste to postigli važno je da budete aktivni u svojoj zajednici. Učestvujte u diskusijama, odgovarajte na pitanja i komentare, jednostavno, povežite se sa Vašom ciljnom grupom.
Istražite svoju ciljnu grupu
Da biste znali šta da postavljate, u kom obliku i na kojim platformama morate da upoznate svoju ciljnu grupu. Najbolje bi bilo da kreirate jednu imaginarnu ličnost koja će biti idealni predstavnik Vaše ciljne grupe pa da na osnovu te slike koju ste stvorili, osmislite marketing strategiju. Zapitajte se ko su, kog su pola, čime se bave, zbog čega ste im Vi zanimljivi, koje probleme imaju, kako im Vi možete pomoći da ih reše itd.
Odaberite platformu
Društvenih mreža ima zaista dosta, ali najpoznatije već svi znamo koje su. Fokusirajte se na jednu ili više, ali ne rasplinjavajte se mnogo. Važno je da imate kvalitetan sadržaj koji će biti posebno osmišljen za platformu na koju se stavlja. Recimo za Instagram radićete sadržaj uglavnom u vidu visokokvalitetnih slika ili kratkih videa. Instagram je uglavnom za mlađu populaciju, i ima preko milijardu korisnika svakog meseca. Ovu platformu koristićete za B2C marketing (biznis ka krajnjem korisniku).
Sa druge strane, LinkedIn je B2B (biznis ka biznisu). LinkedIn ćete samim tim koristiti više za pronalazak poslovnih saradnika ili zaposlenih nego krajnjih korisnika, ali moguće da će Vas i potencijalni kupci tamo potražiti.
YouTube je drugačija platforma od ostalih jer je za postavljanje video zapisa. Ova platforma uživa veliku popularnost pa broji preko 2 milijarde ulogovanih aktivnih korisnika svakog meseca. Preko YouTuba gradite odnose B2C, kao i preko Instagrama i Facebooka, a sjajan je za širenja svesti o Vama i Vašem brendu. Možete da postavljate razne video zapise, kao što su zabavni i smešni video zapisi, ali i video tutorijali u kojima možete da objašnjavate proces onoga što radite i dajete korisne savete i uputstva zainteresovanim gledaocima.
Budite aktivni
Kada utvrdite ko Vam je ciljna grupa i na koju platformu želite da se fokusirate, napravite profil i bacite se na posao. Kreirajte sadržaj redovno. Neka to bude kvalitetno i profesionalno urađen content, kako biste postigli najbolje rezultate.
Na društvenim mrežama je važna doslednost i istrajnost. Budite uporni i rezultati neće izostati. Važno je da redovno postujete, kako Vaša publika ne bi zaboravila na Vas. Da biste u tome bili uspešni, kreirajte svoje postove unapred. Pored toga, napravite kalendar u kojem ćete jasno definisati koliko često ćete postavljati novi sadržaj. Pridržavajte se tog kalendara što je više moguće. Ipak, nemojte ni preterivati kako ne biste postali dosadni i ostali bez ideja. Kreirajte tempo koji Vam prija i pridržavajte ga se.
Na kraju Vam ostaje još i da pratite rezultate koje Vaši postovi postižu kroz različite analitike. Na ovaj način imaćete jasnu sliku o tome šta daje dobre rezultate a šta je gubljenje vremena i resursa.
Povežite se sa sajtom
Ostaje Vam još i da umrežite svoje internet prisustvo u jednu celinu. Obavezno stavljajte link ka svom web sajtu na društvenim mrežama, kako na postovima tako i na samom profilu, a na web sajt postavite ikonice koje vode ka društvenim platformama na kojima ste aktivni. Ovo ima višestruke koristi za Vaše poslovanje, a pozitivno utiče i na SEO Vašeg sajta, tako da ne zaboravite sve da povežete kada za to dođe vreme.