Optimizujte website
Optimizujte website
Web sajt je baza Vašeg internet prisustva. Kao što ni kuća ne može bez temelja tako ni Vaše poslovanje ne može da opstane bez kvalitetno urađenog web sajta. Kao što svaka radnja ima svoj izlog, web sajt je izlog Vašeg biznisa.
U prethodnim tekstovima već smo govorili o važnosti profesionalno urađenog web sajta i važnosti sadržaja. Content is king je dobro poznata rečenica u marketing svetu. Bez sadržaja nemate šta da ponudite svojim čitaocima i potencijalnim kupcima, pa čak iako imate sjajan sajt, on Vam ne može pomoći. Da biste bili uspešni morate da imate i sjajan sajt i sjajan content, odnosno sadržaj na sajtu. Međutim, kao da nedostaje još jedan sastojak za uspeh na netu. Da li znate koji je? Ukoliko ne znate, zapitatjte se samo jedno: Šta će Vam sjajan sajt i sjajan sadržaj ako ih niko ne vidi? Dakle, da biste bili uspešni potrebno je da neko može da Vas pronađe i pročita ili vidi to što imate da kažete.
Google ima sve odgovore
Kada ste poslednji put tražili odgovor na neko pitanje po knjigama, stručnoj literaturi, novinama itd.? Verovatno se ni ne sećata. Sve što nas zanima pitamo Google. Google je postao ultimativni izvor znanja i enciklopedija bukvalno svega. To je idealna prilika za Vas da ponudite odgovore na pitanja ljudima koji ih pretražuju i usput im ponudite svoj proizvod ili uslugu. Međutim, glavno pitanje je kako da Google upravo Vas izabere i ubaci Vas u prvih deset u svojoj pretrazi, odnosno kako da se nađete na prvoj strani Googla. Da se ne lažemo, niko od nas ne ide na drugu ili ostale strane. To prosto znači da koliko god imate kvalitetan sadržaj i dobar sajt, ako Vas nema na prvoj strani, to je kao da ne postojite. Osim možda porodice i prijatelja koje ste gnjavili da pogledaju Vaš sajt, niko drugi ga neće videti. Šta je onda potrebno da uradite da biste ušli u prvih deset? Odgovor je optimizacija web sajta za internet pretraživače, odnosno u najvećem broju slučajeva za Google. Ovo o čemu govorimo naziva se ukratko SEO odnosno search engine optimization.
Šta je to SEO?
Ako je content kralj, onda je SEO njegova kraljica. Jedno bez drugog ne ide i ne može. Zamislite SEO kao most koji povezuje Vaš web sajt, odnosno Vaš sadržaj sa relevantnim čitaocima odnosno ciljnom grupom. Kada radite na sadržaju, uvek morate da imate na umu i SEO, odnosno da content uradite tako da bude optimizovan za Google.
Google ima osnovni zadatak da svojim čitaocima ponudi samo najbolje. U tu svrhu on će pregledati i oceniti Vaš sajt i njegov sadržaj na osnovu raznih kriterijuma i algoritama, koji se svakodnevno menjaju. Niko ne zna po kojim osnovama Google ove ocene daje. Jednostavno ne postoji nikakav pravilnik ili uputstvo za upotrebu Googla. Da biste znali kako da optimizujete sajt za Google, morate biti u poslu i pratiti trendove i standarde koji se stalno menjaju. Najbolje se uči kroz iskustvo, odnosno na praktičnom primeru, pa je zato toliko važno imati ljude koji se time profesionalno bave i znaju kako da Vaš sajt optimizuju na pravi način.
Prednosti optimizacije
Kada govorimo o prednostima SEO optimizacije sajta, na prvom mestu je svakako to što će Vaš sajt biti vidljiv na Googlu. Ovo čak nije ni prednost, već je neophodno. Preduslov bilo kakvog uspeha je da ljudi znaju za Vas. Uz to, ova vidljivost je potpuno besplatna. Google Vam neće naplatiti to što ste prvi. On će Vas nagraditi jer pružate njegovim čitaocima redovan i kvalitetan sadržaj koji je dobro optimizovan.
Iz vidljivosti na Googlu dolazi i veći procenat konverzije. Što je veći traffic, odnosno saobraćaj na Vašem sajtu, to su i veće šanse da će neki od tih posetilaca da postanu Vaši kupci.
Pored toga, samim tim što Google Vaš sajt “gura” u pretrazi ispred ostalih sajtova, znači da se bolje pozicionirate u odnosu na svoju konkurenciju. Cilj je svakako da izbijete na prvo mesto za određeni kriterijum pretrage relevantan za Vaše poslovanje.
Bolja optimizacija sajta vodi i ka boljim uslovima za Google Ads kampanje. Što je Vaš sajt bolje optimizovan to ćete manje plaćati za reklame Googlu.
SEO osnove
SEO u sebi sadrži bezbroj tehnika i strategija, pa je nemoguće objasniti ih i proći samo u jednom blog postu. Na ovom mestu ćemo samo uopšteno navesti kako se jedna strana može optimizovati za Google.
Prvo ćemo reći po kojim kriterijumima Google ocenjuje neku stranicu. Ocenjuje je prvenstveno na osnovu relevantnosti, odnosno u kojoj meri Vaša stranica odgovara na pitanje koje je korisnik Googla postavio. Pored toga, Google gleda autoritet Vašeg sajta na internetu. Kao i svaka Vaša stranica, tako i Vaš sajt ima svoju ocenu, koja je kao neka vrsta prosečne ocene svih stranica sajta. Što je ova ocena viša, to je Vaš sajt bolje pozicioniran i ima veći autoritet.
Google je mnogo napredovao, tako da njegovi algoritmi danas čitaju sajtove skoro kao čovek a ne mašina. To znači da Vaš sadržaj zaista mora da bude koristan pre svega. Nije dovoljno ispuniti samo neke SEO tehničke detalje kako biste se dopali Googlu. Ipak, neke od tih tehničkih detalja ćemo navesti na ovom mestu.
- Glavnu, odnosno ključnu reč za koju želite da optimizujete tu stranu koju pišete, uvek stavite u URL strane
- Ovu ključnu reč unesite u tekst par puta, u zavisnosti od dužine teksta
- Definišite SEO naslov i opis (description)
- Unesite interne i eksterne linkove na stranu
- Unesite ključnu reč u imena slika koja stavljate na stranicu kao i u alt tag slike
- Objasnite već u prvom pasusu o čemu se radi u tekstu odnosno stranici
Ovo su samo neki od osnovnih detalja na koje možete da obratite pažnju, ali su još uvek daleko od ozbiljne SEO strategije. Ovde smo samo zagrebali površinu kako biste počeli da razmišljate o optimizaciji Vašeg sajta, ukoliko još uvek niste. Kada jednom dođete na prvu stranu ili prvu poziciju na Googlu, Vaš biznis i život će se drastično promeniti jer će se i prodaja Vaših proizvoda značajno podići. Nakon toga, ostaje Vam samo da održavate i zalivate taj uspeh kako biste ostali relevantni u svojoj industriji i nastavili da ubirete plodove dobro urađenog i optimizovanog web sajta.